meelis.reismee.nl

Jippieeee, 1 van de 3 onderdelen in de pocket!

Donderdagavond, 23.00 uur.

Hallo allemaal!

Hier weer even een kleine update voor de mensen die ik al een paar dagen niet heb gesproken en benieuwd zijn hoe het gaat..

Morgen (vrijdag, 17.00 uur) hebben we onze 1e officiële theorie toets. Tot een half uurtje geleden heb ik nog netjes en braaf beneden zitten leren (mn leraar zat toevallig in de foyer een biertje te drinken met een paar andere leraren, en die zei zelfs Meeeliessa, du musst nicht zu viel leren)en ik moet zeggen ik ben er wel klaar voor. Helaas is de toets meerkeuze en ik ben ik doodsbang dat ik het weer eens niet ga halen door die kut vraagstelling, maar laten we maar duimen en het beste ervan maken! Ik heb in ieder geval voor mijn gevoel er alles voor gedaan (en gelaten, zoals het ‘stappen’, biertjes drinken of een potje poolen in het dorp), en haal ik het nu niet dan kan ik altijd zondag nog voor de herkansing. Maar daar ga ik op dit moment nog niet vanuit, haha! (je zult hieronder wel lezen hoe het is verlopen).

Ik moet zeggen het is best pittig hier hoor. Elke dag om half 7 de wekker gaat je wel opbreken. Meestal ben je tussen half 4 (als je geluk hebt) en 4 even op je kamer om je om te kleden (lees joggingsbroek en vest aan haha) en heb je daarna theorie tot een uurtje of 7. Van de week is de theorie-les zelfs uitgelopen, waardoor we iets voor half 8 met 30 man de eetzaal binnen kwamen stormen, terwijl die mensen eigenlijk om half 8 klaar waren met werken. Maar gelukkig werd er nog wat aardappeltjes bijgebakken, zodat iedereen toch met een vol buikje aan het leren kon gaan. Ja mensen, LEREN. Je bent hier of op de berg keihard aan het trainen voor je lehrauftritt (het zelfstandig les-geef gedeelte), of je bent aan het oefen op je kurze radius ( korte bochtjes, tsjak tsjak tsjak zegmaar), of op je kurven fahren ( in pflug als een mongole beginneling bochtjes maken) of carven grondstufe ( de beginselen van het carven). Die laatste 3 onderdelen moeten we zondag ‘voorskieen’. Een examencommissie beoordeeld dan of je goed genoeg kan skieen om je uberhaupt Skilehrerin te mogen noemen. Die lehrauftritt houd in dat je straks met je examen (voor mij op zaterdag) 5 minuten van te voren je onderwerp te horen krijgt en je een les van 20 minuten moet geven, om vervolgens daarna nog een gesprek met je examinator te hebben over alle andere les-geef-onderdelen. Van de week kreeg ik tijdens mijn generale oefening te horen van mn leraar ‘dat ik een geboren kinder skilerares was, dus hopen en duimen dat ik zaterdag ook een onderdeel voor kinderen krijg!

Spannende dagen dus zo allemaal. De theorietoets weten we binnen een uurtje of we ‘vakken’ niet hebben gehaald, de lehrauftritt en de briefung (het zelf skieen) horen we pas volgende week zondag 2 december. De uitslag is dan rond een uurtje of 4, alleen zit ik dan al samen met Tess in de auto richting het vliegveld van Innsbruck, dus dat word nog een spannend ritje haha!

Dus op naar de laatste 3 dagen skieen, duimen dat ik dat positief af sluit en dan met een goed gevoel door kan gaan met het snowboarden, waar ik veeeeeeeeeeeeeeeeeel minder zenuwachtig voor ben!

**** POSITIEF PUNTJE; mn leraar heeft me al wel aangeboden, en ik citeer zijn woorden; mocht ik het skieen om 1 of andere reden niet halen, wat hij niet verwacht, mag ik bij zijn school komen werken! Dus ik zei al, haha; zeker als mascotte?? Nee, als een echte skilerares natuurlijk! En toen hij dus vanavond aangaf dat ik niet te veel moest leren en ik zei; ik heb nog niet eens gedoucht (ik zat om half 11 nog in mijn skibroek) en ik ben zo nerveus dat ik het niet haal, zei hij dan haal je het toch niet, dan kom je gewoon bij ons werken!

DUIMEN DUIMEN DUIMEN, ik schrijf hieronder over vrijdag!

Vrijdag 22-11

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAH!!!!!! De eerste 5 theorie vakken gehaald! Sicherheit, Natur & Umwelt, Berufskunde, Bewegingslehr en Unterrichtslehr in de pocket!

Vanavond mn les voorbereiden voor morgen, morgenochtend nog oefenen voor mijn eigen skieen, morgenmiddag dan de lehrauftritt en zondag het zelf skieen en de overige vakken theorie (Alpin kunde, Geratekunde und Kinderwereld.

Zondagavond zal ik jullie weer op de hoogte proberen te houden!

Liefs van een heeeeeeeeeeeeeeeele blije en trotse Melis

Reacties

Reacties

Paps en mams

Super!!

Angela

Hè Melis. Wat een avontuur. Gaaf hoor! En je bent nog goed aan het leren ook. Mocht ik ooit skiles willen, weet ik bij wie ik moet zijn. Succes en geniet ervan.

Kevin

Gefeliciteerd nichtje! xx

je opa wim from stavenissehh

hoi lieve schat dit zijn mijn eerste vingertoetsen op oma dr computer van harte gefeliciteerd met je e eerste resultaten ik ben ontzettend trots op je en hoop dat het vervolg van je verdere examens goed mogen verlopen hier in zeeland is nog weinig van de winter te merken nat mist en regen dus nog steeds niet dat mooie witte spul waar jij nu in vertoefd lieve meid het ga je goed ik zal voor je duimen het allerbeste ik hou van je nogmaals heel veel succes en tot horens doeiii xxxxiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigoedmogenienig

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active