meelis.reismee.nl

Heisse Hund!

Guten abend!

Hier weer een update van het erg koude Wenen! Het is een graad of 4 overdag, maar het leek vandaag wel of er een tornado door de stad raasde. Niet normaal.. Maargoed, kan ik alvast wennen voor de komende maanden..

Nou er zijn al weer wat dingen gebeurd hoor... Gister ben ik namelijk met een jongen uit mijn groep 1,5 uur verdwaald geweest in Wenen. Ik wilde mijn auto weg zetten ivm betaald parkeren. Nou dat werd uiteindelijk een drama. Ik was blij dat Glenn, een jongen uit mn groep, met me mee was gegaan, anders was ik echt in huilen uitgebarsten. Wat een doolhof is dat Wenen. Elke straat lijkt op elkaar ,in elke straat rijd er wel een tram en het wordt al heel vroeg donker... Maar we hebben het dus uiteindelijk teruggevonden. En wat heeft Melissie hier van geleerd? NIET ZONDER TOMTOM, KAART OF TELEFOON in je auto stappen in Wenen!

De duitse lessenzijn erg pittig. Ik had gedacht dat het voor mij een soort bij-spijker cursusje zou worden.. NOU MOOI NIET. Als het zo doorgaat ga ik dadelijk nog duits dromen. Het hele menselijk lichaam bijvoorbeeld. Ja, de oren en de neus zijn niet zo moeilijk, maar de ingewanden zijn al wat lastiger. En dan ook nog onthouden of het DIE, DER oder DAS is. We hebben vandaag geleerd dat Oostenrijkers als ze zelf even niet weten of het die, der of das is, ze achter het woord zelf een 'L' plakken. 'Brauche zie ein TaschL?' bijvoorbeeld. Grote hilariteit onder ons, want zo ongeveer alles wat we nu uitspreken doen we met een L erachter. Ik ben door de jongens al omgedood tot MelissL, haha!

De jongens zijn de andere 7 gasten waarmee ik hier in dit gebouw zit. Hartstikke aardige jongens, en zoals schijnt te zijn doe ik de was en kook ik. Verse spaghetti saus met paste, ratatouille met zelfgemaakte hamburgers en gebakken aardappeltjes en vandaag stond er bami met zelfgemaakte sate en sate-saus op het programma. Opzich wel een goede taak verdeling, ik vind het leuk om te koken, iedereen vind het lekker en de mannen ruimen af en wassen alles af. Top dus! Ook hebben we gewoon veel lol overdag. We hebben 1 ijslander in onze groep, dus we schakelen de hele dag van engels naar duits naar nederlands en weer terug. Zo kwam de term Heisse Hund dus ter wereld. Ja hoe leg je in het duits anders uit wat de vertaling van een broodje Hot Dog is???!

Gisteravond (dinsdagavond) zijn we met zn allen voetbal wezen kijken in een kroeg. Erg gezellig, zeker als je 20 euro korting krijgt en gratis schnapps omdat de barvrouw, terwijl we met 7 jongens waren, mij wel zag zitten hahaha... Trouwens Rody, Kevin en Opa, ik heb wel geklapt doen de 2-0 viel tegen City! :-)

Morgen ochtend hebben we weer een vroege les (BLEGH, ik ben nou eenmaal niet zo'n ochtend mens. Zometeen nog even huiswerk (jaja, ik voel me weer 14) maken en duitse woordjes leren. Ik weet nu waarvoor ik het doe dus ik kan me er wel beter toe zetten als op de middelbare school, hahah.

Waarsschijnlijk gaan we zaterdag met zn 5en in mn fiat naar Bratislava. Dat is (voor de mensen die dat niet weten) de hoofdstad van Slowakije. Het schijnt een uurtje rijden te zijn en je hebt het gevoel alsof je in een heel ander werelddeel bent. Daar ben ik dus wel benieuwd naar.. En anders kom je toch nooit in Slowakije...

Nou, ik zal over een paar dagen weer wat proberen te schrijven!

SERVUS,

Meliss

Reacties

Reacties

Jordi

veel plezier nog leuke verslaggie alleen jammer van dat klappen maarja moet er maar aan wennen dat heel onze familie 020-er wordt...... x

Je mamsie

Hai dochtertje, ik had het genoegen jullie vrijdag uit te zwaaien, na eerst mijn beroemde saucijzenbroodjes voor de reis gebakken te hebben, je vader zich in de vol bepakte fiat 500 met i pad geintalleerd te hebben en jij nog even je sigaretje moest roken. Inmiddels ben je al enkele dagen aan je droom begonnen en hebben we al een paar maal contact gehad via skype. Als moeder was het zondagavond best een moeilijk moment toen je vader weer thuis was en jij voor mijn gevoel helemaal alleen in het verre Wenen zat. Maar zo ik kan lezen op je blog is dat niet nodiig en vermaak jij je opperbest en hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken. Studeer ze nog en tot snel op skype. Dikke knuffel en Xxx je mammie

Mister X

Cute

oma frieda

lieve melis heel fijn dat het zo goed gaat,en belangrijk dat je het naar je zin heb,ik geniet van je verhalen en de webcam,dus voor mij ben je niet helemaal weg
alleen een bakkie koffie dat is er even niet bij
maar dat komt ook wel weer ,hele dikke kus van
opa en oma

tom

Hoi, Melis,

Ik geniet van jouw verhaaltjes. Maar 2 vrouwen en 7 mannen, hoe gaat dat nou? "Ist das Scheisze oder Glück?"

Elin

Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat duits komt er wel in haha! Vind het heel leuk om je verhalen te lezen.

Liefs Elin

Mattyde Rijke

Hallo Melissa
Wat leuk je verhaaltjes te volgen,ik heb van je oma gehoord dat je je duits goed hebt afgerond,ga zo door en maak er wat van ,maar dat gaat zeker lukken denk ik.
Groet Matty de Rijke

Je mammie

Hai lieverd, vorige week best wel veel geskyped, was erg blij te horen dat het met je gezondheid weer aan betere hand was en is. Nogmaals ben supertrots dat je je eerste doel heb behaald en ook nog met een prachtig cijfer. Nu je droom gaan nastreven, heerlijk een aantal maanden in de sneeuw vertoeven, waar jij al sinds dat je kunt lopen helemaal leip van bent. Iedere keer als ik je erg leuke nieuwe verhaal op je blog lees vraag ik me af van wie heeft ze deze creativiteit geërfd. Meid viel gluck met je volgende studie, lekker genieten en tot de tweede, nog even heerlijk hoor dat we nog even anderhalve week met elkaar zijn. Heeele dikke knuffel en xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active