meelis.reismee.nl

Kaprun, here we areeeeeee!

Zo, mn 1e blog vanuit Kaprun. VRIJDAG HEBBEN WE ALLEMAAL ONS DUITSE DIPLOMA GEKREGEN!!! Duits afgesloten met mittelstufe 1, er zijn maar 2 hogere dingen die je kon halen!

Zaterdag na een autoreis van 5 uur ben ik hier aangekomen. We hadden een veel minder luxe onderkomen verwacht, maar het eigenlijk een soort hotel. Opgemaakte bedden, elke dag schone handoeken, ontbijtbuffet en avondbuffet. Niet heel rot dus als je 1 of andere slaapzaal met stapelbedden had verwacht en 1 douche voor 10 personen..

Zaterdagmiddag zijn we even Kaprun in geweest. Op zich wel een leuk dorpje, alleen is alles nog uitgestorven omdat het seizoen pas volgende week begint. Ik heb toen een hoesje voor over mijn helm gekocht, leuk joh met de kids; heb ik een wasbeer op mijn hoofd haha!

Zaterdagavond de 1e bijeenkomst gehad. We zijn in groepen ingedeeld voor op de gletsjer. Ik zit samen met 4 andere Nederlanders en 5 Duitsers/Oostenrijkers. Onze leraar heet Markus en is 34. Erg toffe gast, heeft ook een skischool hier in de buurt en geeft echt goed les. Wanneer alle andere groepen ’s ochtends op de berg gelijk met de stof voor die dag beginnen, beginnen wij met 2 afdalingen.

Gister was onze 1e dag. Om half 7 de wekker, om 7 uur ontbijten, om half 8 naar het skiraum om die verschrikkelijke skischoenen aan te doen (IK HAAT DIE DINGEN NU AL) en dan om kwart voor 8 in de bus naar de gletsjer. Dit programma hebben we gewoon tot en met 2 december, elke ochtend om half 9 op de berg en om half 3 weer terug naar het ‘hotel’. Vervolgens van 4 tot een uurtje of 7 theorie les en dan eten. Ik was gister zo moe dat ik om 8 uur al in bed lag en om half 9 in een diepe winterslaap was, tot de wekker vanmorgen weer ging… Ik zal het wel nodig hebben gehad.

Gister overdag hebben we het de beginselen van het volwassen-programma geleerd (dat wil dus zeggen 4 uur lang in de pflug skieen en heeeeeeel af en toe een hand op je knie om een bocht te maken) en vandaag zijn we begonnen met kinderwereld. Volgens unsere Markus; wir gehen kindern machen… Nou je kon mij dus opvegen, ik heb nog nooit een leraar gehad die zei; vandaag gaan we kindjes maken, hahah! Maar ‘Kinderuntericht’ is leuk joh! Tikkertje om warm te worden, een tocht door het ‘sprookjes’ land. Verder weer handjes op de knieen en in pflug fahren.

Wat wel een goed teken is, is dat ik met deze blog steeds meer moeite heb om het in nederlands te schrijven. Alles wat we leren en te horen krijgen is in duits, dus ook de termen maar ook de uitleg zelf.

Zo ook de theorie, elke dag dik 2,5 uur. Wel leuk hoor, over hoe het allemaal werkt op de berg, over sneeuwkanonnen (is dus van schoon drinkwater, die sneeuw die daardoor gemaakt wordt!!) over je materiaal maar ook over hoe je met mensen omgaat en hoe je mensen wat leert.

Elke avond zijn we vanaf 20.00 uur klaar. Beetje yathzee’en, beetje kaarten maar ook nog een beetje leren. Vrijdag en zaterdag hebben we theorietoetsen skieen en op zondag hebben we de praktijktoets op de berg. Ik zal proberen van het weekend dus te laten weten hoe alles gaat!

HIGH 5,

Meliss

Reacties

Reacties

tom

Hilde leerde skieën in Kaprun! Ook ik deed daar mijn eerste afdalingen. Logeerden in 'Gasthof zur Mühle'. Het 'stamhotel' van Martin Brosius.
Viel spasz und Genügen!!! :)

paps

Ook wij hebben het skien in Kaprun geleerd! logeerden aan de rand van de maiskogel, ook toen was er geen sneeuw en s'morgens om 7.30 met de auto naar de kitzsteinhorn om om 10 uur boven te zijn!! Wat niet altijd lukte. geniet van het mooie weer, doei.

oma en opie wielaard

blij dat we zondag geskypt hebben en dat je het zo goed naar je zin hebt leuke verhalen je moet schrijfster worden grtjes en dikke kus xxxxx

frieda

ben ongeloofelijk trots op je hele dikke kus
zie je snel op de webcam kunnen we bij kletsen
dikke kus oma

rody

Hoi lieverd!! BEN ZO TROTS OP JE !!maar dat weet je nu wel denk ik. vind het best zwaar zo zonder jou!! maar we redden dit goed samen we bellen appe iedere dag en dat doet me erg goed !! hele dikke kus van mij!! ik hou van je lieverd Xxxx

je tantetje

Ja die heeft het daar uiteindelijk geleerd...niet veel maar van te zien;)
Van harte gefeliciteerd met de behaalde onderdelen! Ik lees je enthousiasme tussen de regels door, geweldig vind ik dat. Oma ziet het goed je kunt altijd nog als journaliste aan de slag!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active